Renewal: Δυναμικός σχεδιασμός σε κατάστημα εμπορίας κλιματισμού στον Βόλο

Ο σχεδιασμός με πλήρη ανακαίνιση της εμπορικής μονάδας, μιας υφιστάμενης εταιρείας εμπορίας και διαχείρισης κλιματισμού, στον Βόλο, με τίτλο ‘Renewal’ αποτέλεσε μια σημαντική πρόκληση για το αρχιτεκτονικό γραφείο Vasilia’s Project.

Η συνθετική διαδικασία υπήρξε δύσκολη, παλεύοντας να επιτύχει μια ισορροπία μεταξύ του σύγχρονου και δυναμικού σχεδιασμού και της αίσθησης οικειοποιήσης του χώρου από τον πελάτη – επισκέπτη, δίχως να φοβίσει και να απομακρύνει.

“Η ανάδειξη του χαρακτήρα της εταιρείας στον ιδιαίτερα ανταγωνιστικό χώρο του κλιματισμού αποτέλεσε βασική πρόκληση”.

Οι προφανείς αναφορές και εύκολες σχεδιαστικές χειρονομίες εντυπωσιασμού απορρίπτονται και η προσέγγιση ανασύρει στοιχειά με επιλογές απαιτητικών συμβολισμών.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, οι απεικονίσεις με μοτίβα κατοικιών, ξενοδοχείων και άλλων επαγγελματικών χώρων, είναι στοιχειά αναφοράς στις εσωτερικές επιφάνειες επένδυσης και προβολής προϊόντων.

Οι βασικές λειτουργιές πωλήσεων και εξυπηρέτησης κοινού (πελατών) χωροθετούνται στη βασική ισόγεια στάθμη, η όποια εξυπηρετείται από μια βασική συμμετρική ως προς τo χώρο είσοδο, η όποια επιτρέπει πολλαπλές θεάσεις και ευκολότερη ανάδειξη των προϊοντικών ζωνών.

“Στην είσοδο υπάρχει τραπέζι εξυπηρέτησης πελατών καθώς και οθόνη ανάδειξης όλων των προϊόντων της εταιρείας”.

Οι κατασκευές στις βιτρίνες με το μεταλλικό πλέγμα επιτρέπει στους εισερχόμενους την απροσπέλαστη θέα μέσα στο κατάστημα.

Έμφαση δόθηκε ιδιαίτερα στο φωτισμό, με τις ιδιαίτερες κατασκευές από το ξύλο και πλέξιγκλας, για να καλύψει το μεγάλο ύψος του καταστήματος, καθώς και το μεταλλικό φωτιστικό, που εστιάζει στο τραπέζι εξυπηρετήσεις κοινού, με τα προφίλ αλουμινίου με λεντοταινίες με τις πολλαπλές κατευθύνσεις και τις ξύλινες επενδύσεις φωτισμού, που εστιάζουν στα προϊόντα της εταιρείας.

“Οι χώροι γραφειακής υποστήριξης βρίσκονται στο πίσω μέρος του καταστήματος”.

Η διάταξη των λειτουργιών στο ισόγειο αρθρώθηκε αφαιρετικά, δίνοντας στον επισκέπτη την δυνατότητα να παρατηρήσει με μεγαλύτερη ευκολία των χώρο.

“Το σύνολο των στοιχείων προβολής καθώς και τα σημεία εξυπηρέτησης πελατών τοποθετούνται στην περίμετρο του χώρου”.

Η συνολική εποπτεία του ισόγειου και η απρόσκοπτη κίνηση προς την επιθυμητή ζώνη εξυπηρέτησης ή ενημέρωσης, συμβάλει σημαντικά στην εργονομία του χώρου.

“Στο πατάρι αναπτύσσεται γραφείο συνεδριάσεων, το κυρίως γραφείο του ιδιοκτήτη της εταιρείας και επιτρέπεται, μέσω του υαλοστασίου, η απροσπέλαστη θέαση μέσα και έξω από το κατάστημα”.

Ήπιοι χρωματικοί τόνοι σε οροφές, τοίχους, δάπεδα σε υπόλευκες και γκρι αποχρώσεις, δημιουργούν το οπτικό υπόβαθρο και μέσω του εντόνου χρωματισμού και της επιλογής υλικών, χρησιμοποιούνται στοιχειά που προβάλουν την εταιρεία.

Οι έντονοι χρωματισμοί σε μπλε και πορτοκαλί προσδιορίζονται μέσα από μοτίβα που είναι σε απολυτή αντιστοιχία με τη ψύξη << μπλε>> θέρμανση <<πορτοκάλι >>, του κλιματισμού.

Σε κάποια στοιχειά του ορόφου και στον χώρο του ισογείου με τις διοικητικές γραφειακές λειτουργίες, χρησιμοποιήθηκε διάστρωση πατητής τσιμεντοκονίας σε γκρι, στιλπνή επιφάνεια δημιουργώντας έναν ουδέτερο καμβά.